martes, 15 de diciembre de 2009

4.-AVALUACIÓ DE RECURSOS



El material el·laborat en format webquest de la PAC2 per treballar la interculturalitat a l'aula està dirigit als alumnes de secundària, concretament als alumnes que estiguin cursant quart curs però pot utilitzar-se també en altres cursos. El material es basa en activitats de reflexió crítica i anàlisi entorn al tema de la inmigració a Catalunya i ,per tant, del contacte entre cultures incidint en temes socials concrets amb l'objectiu de sensibilitzar als alumnes vers la realitat de la inmigració i fomentar la seva capacitat crítica per tal d'ajudar-los a superar estereotips i prejudicis que el tema en questió comporta. Intenta fomentar l’aprenentatge col·laboratiu i significatiu, el respecte a un mateix i als altres, la cooperació, la presa de decisions, la convivència, viure i valorar la diversitat positivamnet com a forma d'enriqueixement, actituds positives i valors morals, el pensament reflexiu i crític. La webquest és un material molt interessant que els mestres podem utilitzar com a recurs pedagògic per a treballar infinitats de temes i ens situa com a creadors, en el cas d'aquesta assignatura, del nostre propi material didàctic. Volem transmetre a travès de la webquest que els prejudicis no ens deixen conèixer la realitat i que hem de desenvolupar un aprenentatge crític vers els altres apropant-nos a la seva relaitat i coneixent de prop que els hi passa. Tractar de veure el món des del punt de vista propi de cada cultura i distanciar-se de qualsevol judici moral o qüestionar l’existència de judicis de valor únics. A més, es promou un model positiu d'educació intercultural a travès de l'aprenentatge significatiu pels següents aspectes:
- La creació d'un marc per a la interacció positiva en el qual es construïx el treball comú. El contacte exigeix reciprocitat, negociació i diàleg flexible.
- El desenvolupament de la competència intercultural
- La comunicació i desenvolupament d'habilitats socials que faciliten la convivència. oporte d'aprenentatge interactiu que promuebe la motivació i interès dels alumnes.
- Facilita als alumnes gestionar el propi aprenentatge de forma autònoma i ajustada al ritme personal.
Podem destacar la gran varietat de conceptes referits a la interculturalidad que es poden tractar en una WQ (respecte, tolerància, emigració, diversitat, xenofòbia, etnocentrismo, universalismo, etc.) i la importància que té la motivació de la utilització de les TIC per a incentivar l'interès de l'alumnat en el descobriment i recerca d'informació sobre aquests conceptes.


Catalogar recursos en línia, no ha estat una feina fàcil ja que es una tasca que requereix el seu temps per analitzar la informació que es demana, però si molt profitosa ja que et permet conèixer en profunditat el recurs que vols utilitzar i la identificació i selecció d'aquells materials més adequats segons les necesssitats que ens plantegem o puguem plantejar com a futurs psicopedagogs, assessorant i orientant al professorat i a l’alumnat en el desenvolupament de la tasques educatives.


Com a mestra i com a futura psicopedagoga el treball realitzat a les PAC m'ha permés conèixer més a fons l'utilitat de recursos que presenten les TIC i les possibilitats que ofereixen aquests recursos a l'hora de treballar amb els nostres alumnes. La PAC3 ens situa en el paper d'avaluadors i analitzadors d'un material ja preparat. Hem anat adquirint un coneixement progressiu a travès de les tres activitats d'avaluació continuada la qual cosa ens permet tenir un coneixement del tema més ampli respecte una manera de treballar la interculturalitat a travès de les TIC que resulta més enriquidora i innovadora tant per nosaltres com pels alumnes.
He tingut la oportunitat de millorar el meu aprenentatge, que si bé ja havia treballat amb aquest tipus de recurs, ara he pogut millorar els meus coneixements i he intentat superar-me i aprendre més sobre el seu ús.

No hay comentarios: