jueves, 25 de marzo de 2010

PARTICIPACIÓ AL DEBAT
Intervencions al debat dins la carpeta DEBAT TECNOPART seguint el Fil argumental sobre els Cyborgs a la discoteca des d'una posició Tecnodeterminista:

INTERVENCIÓ TEXTUAL

Encara que el tema del xip genera molta controvèrsia, estic d’acord que pot tenir moltes i diverses utilitats.
Un altre exemple tant interessant com el que ha presentat la meva companya sobre el xip amb finalitats sanitàries, seria el d’actuar com a targeta de crèdit.
Imagineu-vos que sou a la cua d’un supermercat, esteu arribant a la caixa i és el moment de pagar. Si teniu el xip implantat, no cal que traieu ni targetes ni diners en efectiu, simplement haureu de passar per un detector i la compra quedarà pagada. Això seria còmode no només pel fet de no haver de portar diners i targetes de crèdit al damunt,sinó que també evitaria possibles robatoris.
Amb aquest argument ens adonem que la implantació dels xips ens pot facilitar el dia a dia i resoldre alguns dels problemes que la nostra societat genera o pot generar. És una manera més de fer un ús responsable de les noves tecnologies.

INTERVENCIÓ TEXTUAL I GRÀFICA

Avui en dia hi ha moltísimess persones que tenen parts de cos que funcionen amb mecanismes cibernètics o pròtesis que els serveixen per a intentar recuperar alguna funció intel·lectual i/o física que es troba disminuïda o s'ha perdut. Però podriem viatjar al futur i imaginar un món en el qual s'utilitzin aquests mecanismes amb la finalitat de millorar la nostra raça, per a aconseguir un millor rendiment físic i intel·lectual. L'home i la màquina s'estan convertint en espècies simbiótiques i complementàries, fins a tal punt que ja no és possible dir amb certesa qui necessita de qui per a sobreviure, ambdós es precisen mútuament. Ens imaginem a partir d'aquesta idea el neixement d'una nova intel·ligència superior a la de l'èsser humà, una intel·ligència combinada entre la màquina i l'home i que es complementen a la perfecció fent de la raça humana una raça superdotada. En el futur, no obstant això, podem imaginar que les màquines ja no seran un element aliè a l'home, sinó que es convertiran en part funcional d'aquest i s'integraran en el seu cos fins a formar part d'ell, com si fos una pròtesi. Seran com una ajuda que arribi a perfeccionar les nostres habilitats intel·lectuals i físiques. El nostre cervell sintètic es combinaria amb el cervell orgànic donant lloc a una cooperació en la qual cada part donarà a l'altra el que necessita complementant-se en allò que careix. Malgrat la millora que ens pot aportar la combinacio entre màquina i home al nostre propi cos les investigacions en aquest camp no són suficients i encara queda molt camí per recòrrer.



Intervencions al debat dins la carpeta DEBAT CT_ESCOLA seguint el Fil argumental sobre L'elaboració/transmissió de coneixements des d'una posició Tecnodeterminista:

INTERVENCIÓ TEXTUAL

Un mestre (o una mestra) és la persona que ensenya una ciència, un art, un ofici o té el títol per fer-ho. És qui poseeix una determinada habilitat i la sap transmetre a d'altres sempre d'acord amb uns fins socials marcats per la societat on viu.
En educació, és l'encarregat d'ensenyar uns continguts i uns valors als alumnes, normalment dins d'una escola. El mestre prepara la matèria i acompanya l'alumne en el seu procés d'aprenentatge al final del qual el fa una avaluació. Es basa en el currículum per saber què ha de transmetre, usant una determinada metodologia . Una de les principals funcions del mestre és que actua com a lligam entre alumnes i societat, el mestre transmet o ha de transmetre uns determinats continguts que són els socialment acceptats per la majoria i els que ens venen donats als curriculums educatius; aqui s'inclou la transmissió de normes, culturalització i coneixements sobre un pais, poble, barri,etc, coneixements sobre socialització, valors,etc.Actua com a transmissió cultural. El mestre transmet coneixements en diferents àrees (estructuració disciplinar), la dificultat és captar i mantenir l'interès de l'alumne. Actua com a formador d'hàbits, facilitar la integració de l'home en la societat per la capacitació el treball. L'educació s'ordena a fins socials, no sols individuals. Què ha de saber i saber fer un subjecte en tant la cultura? Es reflecteix dins el sistema educatiu en nivells que són alhora de competència i de control. La societat ens determina. S'educa per una determinada societat.

No hay comentarios: